Uciech, He he biała szmata no jeśli tak uważasz to zmienię biała szmatę na czarna;p
Sygnał stopu pod maską
Zwiń
X
-
Sygnał stopu pod maską
Noszę się z zamiarem założenia przednich czujników parkowania (nieoryginalnych), uaktywnianych wciśnięciem hamulca. Czy gdzieś pod maską mogę złapać sygnał stopu (w dowolnej postaci - pojawienie się masy lub +12 w momencie hamowania)? Z tego co widzę, nie ma czegoś takiego jak odrębny bezpiecznik stopu (mam tę "uboższą" wersję skrzynki bezpieczników). Czy muszę instalować jakiś moduł czytający z CAN-a?:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
-
-
Re: Sygnał stopu pod maską
Zamieszczone przez Super_Beuaktywnianych wciśnięciem
w org działają przy wbiciu wstecznego lub na parkowaniu przodem używam oddzielnego włącznika na desce z literką "P"Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Super_Be, czujnik stopu jest chyba "elektroniczny" ( w sensie że ma wewnątrz coś więcej niż mechaniczny styk ) więc pod niego bym się raczej nie podpinał ( żeby w razie czego elektronika nie zwariowała jak "uszczkniesz" trochę sygnału stopu ). Pod żarówki stopu też się nie da ( nie da się łatwo ), bo one pracują też jako pozycje. Najlepiej było by podkraść trochę prądu z trzeciego stopu, bo on jest zasilany niezależnie od żarówek w lampach. Pytanie jest tylko, jak dużo tego prądu można "ukraść", żeby centralna elektryka nie protestowała ( lampa jest LED-owa więc ogólnie bierze mało ). Nie wiem jak jesteś "zaawansowany elektronicznie" ale w tym wypadku najlepszy byłby transoptor, wtedy masz całkowitą izolację obwodów no i charakterystyka obciążenia centralnej elektryki nie ulegnie zmianie ( transoptor to LED+fotoodbiornik ). W ostateczności można by zamiast transoptora zastosować jakiś mały przekaźnik ( najlepiej na kontaktronie ), ale to trzeba by dobrać taki o jak najmniejszym prądzie cewki.
EDIT
kkuligowski, nie wiem czy kolega Super_Be nie chciał przypadkiem zrealizować sobie funkcji typu "ostrzeganie o przeszkodzie" ( oczywiście tu w wersji dla małych prędkości ). Szczerze mówiąc to sam myślałem o czymś takim ( ale w wersji mikrofalowej a nie ultradźwiękowej ), bo codziennie mam do przejechania kilka miejsc, gdzie skręca się w prawo z podporządkowanej w główną, gdzie jest jako taki ruch i gówniana widoczność w lewą stronę. Kilka razy zdarzyło mi się, że ten przede mną ruszył, wysunął się kawałek na główną, po czym po 2-3 m stwierdził, że jednak nie zdąży przed tym nadjeżdżającym z lewej i dał po heblach. Dosłownie kątem oka zauważyłem, że stanął, inaczej "tyknął bym go w dupę" przy tych 5-10 km/h, bo już podjeżdżałem i wykręcałem głowę w lewo patrząc czy mogę wyjechać. Wiadomo, że to "moja wina", że powinienem poczekać aż odjedzie i dopiero stanąć i patrzeć w lewo, itd. ale taki wspomagacz ładnie rozwiązałby takie problemy...
Oczywiście jeżeli koledze chodziło jednak o pomoc przy parkowaniu, to faktycznie hamulec jest kiepskim pomysłem, lepiej było by wyzwalać tak jak jest w ori: wstecznym ( z ewentualnym podtrzymaniem np. 10-15 sek po wrzuceniu 1 ) + uruchamianie dodatkowym przyciskiem.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kkuligowskii za każdym wciśnięciem będzie się uaktywniał czujnik i wyświetlacz (przy 120 km/h zaczynasz parkować) - BZDURA
w org działają przy wbiciu wstecznego lub na parkowaniu przodem używam oddzielnego włącznika na desce z literką "P"
A z przyciskiem na desce, to byłoby OK, tylko musiałbym taki zamontować, a chcę ograniczyć "rzeźbę" w kokpicie do minimum.
Zamieszczone przez kowal 2002[...]Nie wiem jak jesteś "zaawansowany elektronicznie"[...]
EDIT
Zamieszczone przez kowal 2002kkuligowski, nie wiem czy kolega Super_Be nie chciał przypadkiem zrealizować sobie funkcji typu "ostrzeganie o przeszkodzie" ( oczywiście tu w wersji dla małych prędkości ).:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Super_BeCzy gdzieś pod maską mogę złapać sygnał stopu (w dowolnej postaci - pojawienie się masy lub +12 w momencie hamowania)?
Zamieszczone przez kowal 2002Super_Be, czujnik stopu jest chyba "elektroniczny" ( w sensie że ma wewnątrz coś więcej niż mechaniczny styk ) więc pod niego bym się raczej nie podpinał ( żeby w razie czego elektronika nie zwariowała jak "uszczkniesz" trochę sygnału stopu ).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzycho-63Ja zawsze podłączam zasilanie po włączeniu zapłonu.Niektórzy życzą sobie dodatkowy wyłącznik zasilający parktronik.Wadą takiego podłączenia może być to,że stojąc blisko przejścia dla pieszych czujnik się uaktywnia.Ale myślę ,że to do przeżycia.
Zamieszczone przez Krzycho-63Czujnik(włącznik jest mechaniczny,4 styki).Nie zawiera żadnej elektroniki wewnątrz.:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzycho-63Chrysler Grand Voyager-jeździ ok. 3 lata i wszystko jak na razie działa.
Dzięki :-):
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Najrozsądniejszym rozwiazaniem jest powiązanie czujników z przodu z pierwszym biegiem, ewentualnie z pierwszym i drugim, gdyż tylko na tych biegach mogą być przydatne.
Aby to zrobić przyda się wskażnik włączonego biegu.
Może to być np. takie rozwiązanie:
Można też zamontować wyłącznik uruchamiany tylko pierwszym biegiem np. pod maską, lub przy dżwigni biegów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Super_BeZamieszczone przez Krzycho-63Czujnik(włącznik jest mechaniczny,4 styki).Nie zawiera żadnej elektroniki wewnątrz.
Propozycja Marian 2, żeby uruchamiać układ w zależności od biegu też nie jest zła, choć nie komplikowałbym tak układu ( wskaźnik biegów ). Zakładając, że ma działać na 1 i 2 biegu, można wykorzystać wykrywanie położenia linki cięgna zmiany biegów ( oba te biegi "wchodzą" przy przechyleniu lewarka w lewą stronę; może nawet załapał by się i wsteczny ). Wystarczy kontaktron i mały magnes przymocowany do linki cięgna w komorze silnika.
Krzycho-63 ze schematu wynika, że jakaś elektronika w tym przełączniku jest ( nie wiem jak jest w rzeczywistości, bo nigdy tego nie rozbierałem ). Miałeś na myśli ten "nowy" przełącznik na pompie, czy ten który chyba do 2005r był montowany przy pedale hamulca?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Propozycja Marian 2, żeby uruchamiać układ w zależności od biegu też nie jest zła, choć nie komplikowałbym tak układu ( wskaźnik biegów ). Zakładając, że ma działać na 1 i 2 biegu, można wykorzystać wykrywanie położenia linki cięgna zmiany biegów ( oba te biegi "wchodzą" przy przechyleniu lewarka w lewą stronę; może nawet załapał by się i wsteczny ). Wystarczy kontaktron i mały magnes przymocowany do linki cięgna w komorze silnika.:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
-
Ja mam takie czujniki zamontowane w swojej skodzinie - aktywują się na po wcisnieciu pedału hamulca (zapaleniu świateł stop) pod warunkiem że jest jakaś przeszkoda w obrębie 0,5m przed samochodem. Jeśli nie ma przeszkody czujniki sie nie włączają. Tył działa po wrzuceniu wstecznego (zapaleniu się świateł wstecznych) Wszystko działa elegancko.
Czujniki mam zamontowane takie:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maxdaxJa mam takie czujniki zamontowane w swojej skodzinie - aktywują się na po wcisnieciu pedału hamulca (zapaleniu świateł stop) pod warunkiem że jest jakaś przeszkoda w obrębie 0,5m przed samochodem. Jeśli nie ma przeszkody czujniki sie nie włączają. Tył działa po wrzuceniu wstecznego (zapaleniu się świateł wstecznych) Wszystko działa elegancko.:
: Beżowa Turbokrowa MORE Power :twisted:
:
: Było 177KM/264Nm powered by Skoda Auto
: Jest 218KM/309Nm powered by Rogalotti
:
Komentarz
-
Komentarz